Försäljnings- och leveransvillkor

1. Allmänt

Denna webbplats (www.br.se) ägs och drivs av TOP-TOY A / S under konkurs, filial Sverige, Org.nr.: 516402-4902, Jägersrovägen 179, S-213 75 Malmö, (”TOP-TOY”).

Dessa försäljnings- och leveransvillkor ("Villkoren") gäller för alla inköp, bokningar och/eller beställningar som görs med hjälp av Webbplatsen (gemensamt "Beställningar").

För att göra en Beställning måste du vara minst 18 år, konsument och när så är anges, använda en giltig betalningsform.

Din Beställning kommer att behandlas baserat på informationen du anger, därför är det viktigt att du ser till att du anger rätt information.

Med förbehåll för tillgänglighet bekräftas din Beställning först när du fått en orderbekräftelse. Vissa orderbekräftelser kan delas upp på grund av storlek och kvantitet.

Alla produkter som visas på Webbsidan är tillgängliga. Om produkterna inte är tillgängliga kan du använda funktionen "Sök i butik" för att se tillgängligheten i fysiska butiker.

1,7. TOP-TOY förbehåller sig rätten att häva en bekräftad Beställning om vi misstänker att din order har gjorts för bedrägliga ändamål, i samband med ett brott eller annan olaglig verksamhet, i ond tro eller på annat sätt i strid med dessa villkor.

2. Priser och Betalning

Priser

Alla priser är angivna inklusive moms och alla obligatoriska skatter, men exklusive  leverans och förpackning. Priserna kan ändras utan föregående upplysning.

Leveranskostnader

Utlämningsställe Bring SEK 49,00

Hemeverans SEK 399,00

BigNHeavy (Stort och skrymmande, exempelvis studsmattor och pooler) SEK 399,00

Betalningsmetoder

Vi accepterar följande betalningssätt: VISA, VISA ELECTRON, MASTERCARD och MAESTRO. Vi erbjuder fakturabetalning via Klarna, läs mer här. TOP-TOY godtar inte utländska betalkort.

Reservationer på ditt kort avseende ofullständiga transaktioner släpps manuellt, var vänlig avvakta en kort hanteringstid.

Tidpunkt för debitering

För lagerprodukter debiteras du när din Beställning har skickats. För kundanpassade produkter debiteras du för köpet när vi börjar hantera din Beställning. I de fall där ditt köp levereras med uppdelad leverans, t.ex. Stort och Tungt Paket (Skrymmande) leverans, kommer din avgift att delas upp på motsvarande sätt. Du debiteras endast din valda leveransavgift en gång.

3. Leverans

Vi levererar till Sverige genom en av våra distributörer.

Leveranstid

Standardleverans tar 2-5 arbetsdagar från det att din Beställning skickats. För stora och tunga paket (skrymmande) tar leverans 3-7 arbetsdagar.

Leveranstiden varierar beroende på den valda leveransmetoden och din leveransadress. Observera att leveransdatumet kan förskjutas på grund av väder samt under julperioden. Vänligen kontakta kundservice om du har några frågor angående förskjuten leveranstid.

Spåra din Beställning

Du kommer att få ett spårnummer när din Beställning har skickats till vår distributör. Vid uppdelade leveranser, t.ex. Leverans av Stora och Tunga paket (skrymmande), kommer du att få ett spårnummer för varje leverans. Information om din Beställning är tillgänglig när distributören har skannat din Beställning vilket kan ta upp till 3 dagar.

Mottagande av din Beställning

  • Utlämningsställen

Vid utlämning vid utlämningsställe måste du visa giltigt ID-kort och notifikation (SMS eller brev). Din Beställning kommer att levereras till det utlämningsställe som anges av dig. Utlämnandet måste signeras vid mottagandet. Utlämning av paketet kan endast ske till dig.

  • Hemleverans

Hemleverans måste undertecknas vid mottagandet av dig eller en av dig godkänd person.

  • BigNHeavy (stort och skrymmande, exempelvis studsmattor och pooler)

Vid leverans av Stora och Tunga paket (skrymmande) måste du eller en av dig godkänd person vara fysiskt närvarande vid den planerade leveranstiden. Om inte måste du schemalägga och betala för en ny leverans.

  • Giltigt ID

Som giltigt ID accepterar vi körkort, pass och andra ID-kort med foton utfärdat av en nationell myndighet.

  • Granskning av din Beställning

När du har undertecknat mottagandet av Beställningen övergår risken för dess innehåll till dig. Vi rekommenderar därför att du undersöker paketet innan du undertecknar. Om paketet verkar vara skadat, acceptera inte mottagandet.

Om du får fel produkt eller en felaktig produkt vänligen kontakta vår kundtjänst.

  • Sen leverans

Vid sen leverans kan du ha rätt att avbeställa din Beställning. Kontakta vår kundtjänst för ytterligare hjälp.

  • Utebliven leverans

Om din beställning uteblir, vänligen kontakta vår kundservice för ytterligare hjälp. Den uteblivna beställningen kommer att rapporteras till våra återförsäljare, varför vi vänligen ber dig avvakta 10 arbetsdagar för hantering av uteblivna beställningar. Om beställningen inte kan hittas kommer du, beroende på tillgänglighet, att erbjudas återbetalning eller omleverans av din beställning.

4. Lagstadgad begränsad garanti

Du har en lagstadgad begränsad garanti som täcker felaktiga föremål i 2 år. Om din produkt är felaktig kan du framställa ditt krav genom att returnera varan till oss via post. Du kan inte reklamera felaktiga produkter köpta på e-handeln i fysisk butik. Du måste kontakta oss så fort du upptäcker att föremålet är felaktigt, eftersom du annars kan förlora din begränsade garanti. Garantin täcker inte defekter på grund av vanligt slitage, våldsam lek eller felaktig användning. Du kan läsa mer om villkoren för lagstadgad begränsad garanti på konsumenteuropa.se.

5. Ångerrätt och retur

Lagstadgad ångerrätt

Du har en lagstadgad rätt att avbeställa din Beställning utan att ange en grund inom 14 dagar. Tidsgränsen löper ut 14 dagar efter det att du eller någon person du har godkänt får paketet i din besittning. Om din beställning levereras i en delad leverans, löper tidsgränsen från leveransdatumet för den sista delleveransen.

Om du vill utnyttja din rätt att avbeställa måste du informera oss skriftligen till kundservice@br.se.

Om du har valt leverans till ett utlämningsställe eller annan liknande självhämtningssleverans som leveransmetod och du inte hämtar din beställning inom en tidsgräns på 14 dagar accepterar du att vi anser detta som en avbeställning från din sida och att vi därmed initierar återbetalning.

Om din beställning returneras till oss utan ett meddelande accepterar du att vi anser detta som en avbeställning från din sida.

TOP-TOY ansvarar inte för produkter som returneras till oss som inte har köpts från Webbsidan.

Återbetalning

Vid returer kommer du att bli återbetalad köpesumman för de produkter du returnerar med avdrag för eventuella försämringar av värdet på produkterna som orsakas av en annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma produktens art, kvalitet och funktion.

Det är du som kund som asvarar för retur tillbaka till oss, inklusive returporto. Du kan inte returnera e-handelsbeställningar i någon av de fysiska butikerna.

Undantag från rätten till återbetalning

Om du öppnar förpackningar till personliga vårdprodukter och andra liknande produkter som smink, tandborstar, tandkräm, bandage, schampo, sops, hårspray och tatueringar kommer du att förlora din rätt till avbeställning.

Om du öppnar förpackningen till elektronik såsom ljud- och bildinspelningar, programvara, CD-skivor, filmer, spel, konsoler och liknande produkter, kommer du att förlora din rätt till avbeställning.

Påkallande av Ånger- och Returrätt

Du kan använda din ånger- och returrätt när du har mottagit din Beställning. Detta innebär att du inte kan avbeställa din order från det att du trycker på knappen "betala" och mottar kvittot på e-post och tills du får mottar din Beställning.

Hur du returnerar ditt köp

Du returnerar din beställning genom att skicka tillbaka den till oss. Det är du som kund som står för returporto. Det är inte möjligt att returnera e-handelsbeställningar i någon fysisk butik.

Retur steg för steg:

    • Packetera produkten(erna) som ska returneras ordentligt i en låda.
    • Notera ordernummer och skicka med detta i returen. (kopia av orderbekräftelse kan användas)
    • Returnera föremålen genom att returnera den ett ombud eller utlämningsställe.
    • Returadress: BR Drottninggatan – Drottninggatan 39, 111 51 Stockholm

Retur av Stort och Tungt (Big N’ Heavy) och Drop shipment-produkter

För BigNHeavy-produkter (pooler, studsmattor och andra tunga och skrymmande produkter) ansvarar du som köpare för returnering och returkostnad. Kontakta vår kundtjänst för support vid retur av BigNHeavy-produkter.

För Drop-shipment-produkter (produkter som sänds från tredjepartslager) ansvarar du som köpare för returkostnad. Kostnad och returadress skiljer sig mellan våra olika leverantörer. Kontakta vår kundtjänst för support vid retur av Drop shipment-produkter

Information om återbetalning

När vi har mottagit och administrerat din avbeställda/returnerade Beställning kommer du att få tillämplig återbetalning. Vi strävar efter att hantera en återbetalning inom 14 dagar efter mottagandet av din returnerade Beställning. Hanteringstiden beror på din bank- eller kortutgivare.

Om du har förnyat ditt kreditkort sedan du gjorde Beställningen, vänligen kontakta vår kundservice innan du returnerar produkterna.

6. Personuppgifter

När du lägger din Beställning samlar och bearbetar vi dina personuppgifter, innefattande ditt namn, adress, e-post, telefonnummer, delbetalningsinformation, IP-adress, orderhistorik, inköpshistorik, returer och krav, beroende på vad som är tillämpligt (gemensamt "Uppgifter").

Vi bearbetar dina personuppgifter baserat på hur viktiga de är för att uppfylla avtalet som du har ingått i, eller för att kunna genomföra stegen som du har begärt innan du ingår i ett avtal.

Syftet med att samla dina Uppgifter är att underlätta din Beställning och vår här beskrivna service samt att uppfylla de lagstadgade kraven, t.ex. lagstadgade begränsade garanti- och redovisningsskyldigheter.

Om vi överför dina personuppgifter till våra affärspartner, t.ex. i marknadsföringssyfte, så ser vi till att få ditt godkännande och meddelar dig om hur dina personuppgifter kommer att användas. Du kan när som helst motsäga dig den här typen av överföringar.

Vi kommer inte att be om ditt godkännande om vi av juridiska skäl måste överföra dina personuppgifter, t.ex. som en del av en obligatorisk rapportering till en myndighet.

Du kan läsa mer om hur vi bearbetar dina personuppgifter i vår privacy policy, som finns tillgänglig här: https://www.br.se/kundservice/sekretesspolicy

7. Tvistlösning

Du kan framställa ett klagomål mot en produkt eller tjänst som köpts från oss genom att skicka ett klagomål till Konsumentverket genom att skicka ditt klagomål till Box 48, 651 02 Karlstad eller via e-post till konsumentverket@konsumentverket.se. Klagomål kan även lämnas till EU-kommissionens onlineportal. På följande platser kan du lämna ett sådant klagomål: http://ec.europa.eu/odr. När du lämnar in ett klagomål, ange vår e-postadress kundservice@br.se

8. Villkor för produktrecensioner


8.1 TOP-TOY erbjuder kunder möjligheten att recensera inköpta produkter och visa sådana recensioner på TOP-TOY-webbplatser för att hjälpa andra kunder.

8.2 I förbindelse med köp förbehåller sig TOP-TOY rätten att skicka kommunikation till dig, via e-mail, gällande länk till en produktrecensionssida samt information hur man recenserar köpt produkt.

8.3 I samband med produktrecensioner förbehåller sig TOP-TOY rätten att översätta och använda innehållet utan några som helst begränsningar online, i våra butiker och i andra kanaler. TOP-TOY får dessutom publicera namnet eller smeknamnet samt annan information som skickats in från den medverkande via formuläret. Inga andra personuppgifter - förutom frågorna i formuläret - kommer att publiceras. TOP-TOY förbehåller sig rätten att inte publicera recensioner eller redigera innehåll som inte passar på webbplatserna. Alla produktrecensioner kommer att granskas innan de publiceras. Om du har skickat in en produktrecension och har frågor om den ska du kontakta vår kundtjänst.