Fri frakt på alla ordrar över 599 kr! (Gäller ej Big'N'Heavy-produkter)

0

Försäljnings- och leveransvillkor

1.Allmänt

Denna webbplats ("Webbsidan") ägs och drivs av TOP-TOY A / S, filial Sverige, Org.nr.: 516402-4902, Jägersrovägen 179, S-213 75 Malmö, (”TOP-TOY”).

Dessa försäljnings- och leveransvillkor ("Villkoren") gäller för alla inköp, bokningar och/eller beställningar som görs med hjälp av Webbplatsen (gemensamt "Beställningar").

För att göra en Beställning måste du vara minst 18 år, konsument och när så är anges, använda en giltig betalningsform.

Din Beställning kommer att behandlas baserat på informationen du anger, därför är det viktigt att du ser till att du anger rätt information.

Med förbehåll för tillgänglighet bekräftas din Beställning först när du fått en orderbekräftelse. Vissa orderbekräftelser kan delas upp på grund av storlek och kvantitet.

Alla produkter som visas på Webbsidan är tillgängliga. Om produkterna inte är tillgängliga kan du använda funktionen "Sök i butik" för att se tillgängligheten i fysiska butiker.

1,7. TOP-TOY förbehåller sig rätten att häva en bekräftad Beställning om vi misstänker att din order har gjorts för bedrägliga ändamål, i samband med ett brott eller annan olaglig verksamhet, i ond tro eller på annat sätt i strid med dessa villkor.

2. Priser och Betalning

  • Priser

Alla priser är angivna inklusive moms och alla obligatoriska skatter, men exklusive  leverans och förpackning. Priserna kan ändras utan föregående upplysning.

  • Leveranskostnader

Leverans

Metod

Pris

  

Klicka och hämta (leverans till butik)

Utlämningsställe Bring

Hemeverans

Stort och Tungt (Skrymmande)

SEK 0,00

SEK 49,00

SEK 79,00

SEK 399,00

  
  
  • Betalningssätt

Vi accepterar följande betalningssätt: VISA, VISA ELECTRON, MASTERCARD och MAESTRO. Vi erbjuder fakturabetalning via Klarna, läs mer här. TOP-TOY godtar inte utländska betalkort.
 

Reservationer på ditt kort avseende ofullständiga transaktioner släpps manuellt, var vänlig avvakta en kort hanteringstid.

  • Tidpunkt för debitering

För lagerprodukter debiteras du när din Beställning har skickats. För kundanpassade produkter debiteras du för köpet när vi börjar hantera din Beställning. I de fall där ditt köp levereras med uppdelad leverans, t.ex. Stort och Tungt Paket (Skrymmande) leverans, kommer din avgift att delas upp på motsvarande sätt. Du debiteras endast din valda leveransavgift en gång.

3. Leverans

Vi levererar till Sverige genom en av våra distributörer.

  • Leveranstid

Standardleverans tar 2-5 arbetsdagar från det att din Beställning skickats. För stora och tunga paket (skrymmande) tar leverans 3-7 arbetsdagar.

Leveranstiden varierar beroende på den valda leveransmetoden och din leveransadress. Observera att leveransdatumet kan förskjutas på grund av väder samt under julperioden. Vänligen kontakta kundservice om du har några frågor angående förskjuten leveranstid.

  • Spåra din Beställning

Du kommer att få ett spårnummer när din Beställning har skickats till vår distributör. Vid uppdelade leveranser, t.ex. Leverans av Stora och Tunga paket (skrymmande), kommer du att få ett spårnummer för varje leverans. Information om din Beställning är tillgänglig när distributören har skannat din Beställning vilket kan ta upp till 3 dagar.

  • Mottagande av din Beställning
    • Klicka och hämta (leverans till butik)

För hämtning i butik måste du visa upp ett giltigt ID-kort samt din orderbekräftelse eller postmeddelande.

Du kan godkänna en annan person att hämta din Beställning genom att ta med en signerad fullmakt innefullständigt namn, telefonnummer och e-postadress till den person du godkänner. Den person du godkänner måste visa giltiga ID-kort för både sig själv och köparen samt orderbekräftelsen.

  • Utlämningsställen

Vid utlämning vid utlämningsställe måste du visa giltigt ID-kort och notifikation (SMS eller brev). Din Beställning kommer att levereras till det utlämningsställe som anges av dig. Utlämnandet måste signeras vid mottagandet. Utlämning av paketet kan endast ske till dig.

  • Hem- eller arbetsplatsleverans

Hem- eller arbetsplatsleverans måste undertecknas vid mottagandet av dig eller en av dig godkänd person.

Vid leverans av Stora och Tunga paket (skrymmande) måste du eller en av dig godkänd person vara fysiskt närvarande vid den planerade leveranstiden. Om inte måste du schemalägga och betala för en ny leverans.

  • Giltigt ID

Som giltigt ID accepterar vi körkort, pass och andra ID-kort med foton utfärdat av en nationell myndighet.

  • Granskning av din Beställning

När du har undertecknat mottagandet av Beställningen övergår risken för dess innehåll till dig. Vi rekommenderar därför att du undersöker paketet innan du undertecknar. Om paketet verkar vara skadat, acceptera inte mottagandet.

Om du får fel produkt eller en felaktig produkt vänligen kontakta vår kundtjänst.

  • Sen leverans

Vid sen leverans kan du ha rätt att avbeställa din Beställning. Kontakta vår kundtjänst för ytterligare hjälp.

  • Utebliven leverans

Om din beställning uteblir, vänligen kontakta vår kundservice för ytterligare hjälp. Den uteblivna beställningen kommer att rapporteras till våra återförsäljare, varför vi vänligen ber dig avvakta 10 arbetsdagar för hantering av uteblivna beställningar. Om beställningen inte kan hittas kommer du, beroende på tillgänglighet, att erbjudas återbetalning eller omleverans av din beställning.

4. Lagstadgad begränsad garanti

Du har en lagstadgad begränsad garanti som täcker felaktiga föremål. Om din produkt är felaktig kan du framställa ditt krav i en av våra butiker eller returnera varan med returformuläret. Du måste kontakta oss så fort du upptäcker att föremålet är felaktigt, eftersom du annars kan förlora din begränsade garanti. Garantin täcker inte defekter på grund av vanligt slitage, våldsam lek eller felaktig användning. Du kan läsa mer om villkoren för lagstadgad begränsad garanti på konsumenteuropa.se.

5. Avbeställning och retur

  • Lagstadgad avbeställningsrätt

Du har en lagstadgad rätt att avbeställa din Beställning utan att ange en grund inom 14 dagar. Tidsgränsen löper ut 14 dagar efter det att du eller någon person du har godkänt får paketet i din besittning. Om din beställning levereras i en delad leverans, löper tidsgränsen från leveransdatumet för den sista delleveransen.

Om du vill utnyttja din rätt att avbeställa måste du informera oss skriftligen. För detta kan du använda standardformuläret för avbeställning som bifogas din beställningsorder vilket även finns här.

Om du har valt leverans till ett utlämningsställe eller annan liknande självhämtningssleverans som leveransmetod och du inte hämtar din beställning inom en tidsgräns på 14 dagar accepterar du att vi anser detta som en avbeställning från din sida och att vi därmed initierar återbetalning.

Om din beställning returneras till oss utan ett meddelande accepterar du att vi anser detta som en avbeställning från din sida.

TOP-TOY ansvarar inte för produkter som returneras till oss som inte har köpts från Webbsidan.

  • Återbetalning

Vid avbokning kommer du att bli återbetalad köpesumman för de produkter du returnerar med avdrag för eventuella försämringar av värdet på produkterna som orsakas av en annan hantering än vad som är nödvändigt för att bestämma produktens art, kvalitet och funktion.

Förutsatt att du returnerar produkterna med hjälp av vår returetikett betalar TOP-TOY kostnaderna för att returnera de normala varorna (porto/frakt). Om inte kommer du själv att bära kostnaden för att returnera produkterna.

Kostnader för Stora och tunga (skrymmande) leveranser och returer är uteslutna från policyn om fri retur. Om du returnerar en produkt som levereras via en Stor och Tung (skrymmande) leverans kommer du därför att debiteras frakt för både leverans och retur.

Vi kan innehålla återbetalningen tills vi har mottagit produkterna eller tills du har lämnat in dokumentation om att produkterna har returnerats, när vi anser att det kan vara lämpligt.

  • Undantag från rätten till avbeställning

Om du öppnar förpackningar till personliga vårdprodukter och andra liknande produkter som smink, tandborstar, tandkräm, bandage, schampo, sops, hårspray och tatueringar kommer du att förlora din rätt till avbeställning.

Om du öppnar förpackningen till elektronik såsom ljud- och bildinspelningar, programvara, CD-skivor, filmer, spel, konsoler och liknande produkter, kommer du att förlora din rätt till avbeställning.

  • Returrätt

Förutom den ovan nämnda rätten till avbeställning erbjuder TOP-TOY ytterligare 365 dagars returrätt, räknat från det datum då du mottog din Beställning. För att kunna använda denna returrätt och få återbetalning måste produkterna vara oanvända, i originalförpackning och i samma skick som vid den tidpunkt då du mottog föremålet. Vidare måste du använda TOP-TOYS returformulär.

  • Påkallande av Avbeställnings- och Returrätt

Du kan använda din avbeställnings- och returrätt när du har mottagit din Beställning. Detta innebär att du inte kan avbeställa din order från det att du trycker på knappen "betala" och mottar kvittot på e-post och tills du får mottar din Beställning.

  • Hur du returnerar ditt köp

Du kan returnera din beställning i en av våra butiker eller genom att skicka tillbaka den via post.

Om du returnerar din beställning till en butik måste du ta med returformuläret du mottog med din Beställning och orderbekräftelsen.

När du returnerar din beställning via post måste du använda en returavi som kan hämtas genom att kontakta vår kundservice.

  • Retur steg för steg
  • Packetera produkten(erna) som ska returneras ordentligt i en låda.
  • Ta bort etiketten med vår adress och streckkod från returformuläret och fäst den på lådan
  • Fyll i returformuläret
  • Skicka med returformuläret i lådan.
  • Returnera föremålen genom att returnera den till utlämningsstället.
  • Returadress

2274 Drottninggatan – Drottninggatan 39, 111 51 Stockholm

  • Retur av Stort och Tungt (skrymmande)

Kontakta vår kundtjänst om du vill returnera produkter som levereras med Stor och Tung (Skrymmande) leverans, eftersom transporten måste planeras och överlämning måste undertecknas av dig eller en du godkänt.

  • Information om återbetalning

När vi har mottagit och bearbetat din returnerade Beställning kommer du att få återbetalning. Vi strävar efter att hantera en återbetalning inom 3 dagar efter mottagandet av din returnerade Beställning, men vänligen vänta ytterligare 5-10 arbetsdagar för hantering. Tiden för hantering beror på din bank- eller kortutgivare.

Om du har förnyat ditt kreditkort sedan du gjorde Beställningen, vänligen kontakta vår kundtjänst innan du returnerar produkterna.

6. Personuppgifter

När du lägger din Beställning samlar och bearbetar vi dina personuppgifter, innefattande ditt namn, adress, e-post, telefonnummer, delbetalningsinformation, IP-adress, orderhistorik, inköpshistorik, returer och krav, beroende på vad som är tillämpligt (gemensamt "Uppgifter").

Vi bearbetar dina personuppgifter baserat på hur viktiga de är för att uppfylla avtalet som du har ingått i, eller för att kunna genomföra stegen som du har begärt innan du ingår i ett avtal.

Syftet med att samla dina Uppgifter är att underlätta din Beställning och vår här beskrivna service samt att uppfylla de lagstadgade kraven, t.ex. lagstadgade begränsade garanti- och redovisningsskyldigheter.

Om vi överför dina personuppgifter till våra affärspartner, t.ex. i marknadsföringssyfte, så ser vi till att få ditt godkännande och meddelar dig om hur dina personuppgifter kommer att användas. Du kan när som helst motsäga dig den här typen av överföringar.

6.4

Vi kommer inte att be om ditt godkännande om vi av juridiska skäl måste överföra dina personuppgifter, t.ex. som en del av en obligatorisk rapportering till en myndighet.

6.5

Du kan läsa mer om hur vi bearbetar dina personuppgifter i vår privacy policy, som finns tillgänglig här: https://www.br.se/kundservice/sekretesspolicy

7. Tvistlösning

  • Du kan framställa ett klagomål mot en produkt eller tjänst som köpts från oss genom att skicka ett klagomål till Konsumentverket genom att skicka ditt klagomål till Box 48, 651 02 Karlstad eller via e-post till konsumentverket@konsumentverket.se
  • Klagomål kan även lämnas till EU-kommissionens onlineportal. På följande platser kan du lämna ett sådant klagomål: http://ec.europa.eu/odr. När du lämnar in ett klagomål, ange vår e-postadress kundservice@br-leksaker.se
Vi använder cookies Acceptera Läs mer