Fri frakt på ordrar över 599 kr

0

Försäljnings- och leveransvillkor

 

1.      Allmänt

1.1.  Denna webbsida (www.br.se) ägs och drivs av TOP-TOY A / S, filial Sverige, Org.nr.: 516402-4902, Jägersrovägen 179, S-213 75 Malmö (”TOP-TOY”).

 

1.2.  Dessa försäljnings- och leveransvillkor ("Villkoren") gäller för alla köp, bokningar och/eller beställningar som görs med hjälp av Webbpsidan (gemensamt "Beställningar").

 

1.3  För att göra en Beställning måste du vara minst 18 år, konsument och när så är anges, använda en giltig betalningsform.

 

1.4  Din Beställning kommer att behandlas baserat på den information anger, därför är det viktigt att du ser till att du anger rätt information.

 

1.5  Med förbehåll för tillgänglighet är din Beställning bekräftad först när du fått en orderbekräftelse. Vissa Beställningars orderbekräftelser kan delas upp på grund av storlek och kvantitet.

 

1.6  Alla produkter som visas på Webbsidan förekommer där med reservation för tillgänglighet. Om produkter inte är tillgängliga kan du använda funktionen "Sök i butik" för att se tillgängligheten i fysiska butiker.

 

1.7  TOP-TOY förbehåller sig rätten att häva en bekräftad Beställning om vi misstänker att din Beställning har gjorts för bedrägliga ändamål, i samband med ett brott eller annan olaglig verksamhet, i ond tro eller på annat sätt i strid med dessa villkor.

 

2.      Priser och Betalning

 

2.1.  Priser

 

2.1.1            Alla priser är angivna inklusive moms och alla obligatoriska skatter, men exklusive leverans och förpackning. Priserna kan ändras utan föregående upplysning.

 

2.2.  Leveranskostnader

 

Leverans med Bring

Metod

Pris

Click & Collect (leverans till butik)

Jobbleverans

Utlämningsställe

Hemleverans 

 

SEK 0,00

SEK 49,00

SEK 49,00

SEK 79,00

 

2.3.  Betalningssätt

2.3.1            Vi accepterar följande betalningssätt: VISA, VISA ELECTRON, MASTERCARD, MAESTRO, via banköverföring (Nordea) och PayByBill. TOP-TOY godtar inte utländska betalkort.

 

2.3.2            Reservationer på ditt kort avseende ofullständiga transaktioner släpps manuellt, var vänlig avvakta en kort hanteringstid.

 

2.4.  Tidpunkt för debitering

2.4.1            För lagerprodukter debiteras du när din Beställning har skickats. För specialtillverkade produkter debiteras du för köpet när vi börjar hantera din Beställning. I de fall där ditt köp levereras med uppdelad leverans, kommer din avgift att delas upp på motsvarande sätt. I sådant fall debiteras du endast din valda leveransavgift en gång.

 

3.      Leverans

 

3.1.  Vi levererar till Sverige genom en av våra distributörer.

 

3.2.  Leveranstid

3.2.1.                       Standardleverans tar 3-7 arbetsdagar från det att din Beställning har skickats.

 

3.2.2.  Leveranstiden varierar beroende på den valda leveransmetoden och din leveransadress. Observera att leveransdatumet kan förskjutas på grund av väderförhållanden samt under julperioden. Vänligen kontakta kundservice om du har några frågor angående fördröjd leveranstid.

 

3.3.  Spåra din Beställning

3.3.1.                       Du kommer att få ett spårnummer när din Beställning har skickats från vår distributör. Vid uppdelade leveranser, kommer du att få ett spårnummer för varje leverans. Information om din Beställning finns tillgänglig när distributören har skannat din Beställning vilket kan ta upp till 3 dagar.

 

3.4.  Mottagande av din Beställning

3.4.1        Click & Collect (leverans till butik)

3.4.1.1              För hämtning i butik måste du visa upp ett giltigt ID-kort samt din orderbekräftelse eller aviseringsbrev.

 

3.4.1.2              Du kan godkänna en annan person att hämta din Beställning genom att ge oss fullständigt namn, telefonnummer och e-postadress till den person du godkänner. Du kan lämna denna information när du gör din Beställning eller skriftligen efteråt. Den person du godkänner måste visa giltiga ID-kort samt orderbekräftelsen eller aviseringsbrevet.

 

3.4.2        Utlämningsställen

3.4.2.1              Vid utlämning vid utlämningsställe måste du visa giltigt ID-kort och notifikationsmeddelande (SMS eller brev). Din Beställning kommer att levereras till det utlämningsställe som anges av dig. Utlämnandet måste signeras vid mottagandet. Utlämning av paketet kan endast ske till dig.

 

3.4.3        Hem- eller arbetsplatsleverans

3.4.3.1              Hem- eller arbetsplatsleverans måste undertecknas vid mottagandet av dig eller en av dig godkänd person.

 

3.5.  Giltigt ID

3.5.1.      Som giltigt ID accepterar vi körkort, pass och andra ID-kort med foton utfärdat av en nationell myndighet.

 

3.6.  Granskning av din Beställning

3.6.1.      När du har undertecknat mottagandet av Beställningen övergår risken för dess innehåll till dig. Vi rekommenderar därför att du undersöker paketet innan du undertecknar. Om paketet verkar vara skadat, acceptera inte mottagandet.

 

3.6.2.      Om du får fel produkt eller en felaktig produkt vänligen kontakta vår kundservice.

 

3.7.  Sen leverans

3.7.1.      Vid sen leverans kan du ha rätt att avbeställa din Beställning. Kontakta vår kundservice för vidare hjälp.

 

3.8.  Utebliven leverans

3.8.1.      Om din beställning uteblir, vänligen kontakta vår kundservice för ytterligare hjälp. Den uteblivna beställningen kommer att rapporteras till våra distributörer, varför vi förbehåller oss 10 arbetsdagar för hantering av uteblivna beställningar. Om Beställningen inte kan hittas kommer du, beroende på tillgänglighet, att erbjudas återbetalning eller omleverans av din Beställning.

 

4.      Lagstadgad Reklamationsrätt

4.1.  Du har en lagstadgad reklamationsrätt som täcker felaktiga föremål. Om din produkt är felaktig kan du framställa ditt krav i en av våra butiker eller returnera varan med returformuläret. Du måste kontakta oss så fort du upptäcker att föremålet är felaktigt, eftersom du annars kan förlora din lagstadgade reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker inte defekter som uppstått på grund av vanligt slitage, våldsam lek eller felaktig användning. Du kan läsa mer om villkoren för lagstadgad reklamationsrätt på konsumenteuropa.se.

 

5.      Avbeställning Och Retur

5.1.  Lagstadgad avbeställningsrätt

 

5.1.1.      Du har en lagstadgad rätt att avbeställa din Beställning utan att ange grund inom 14 dagar. Tidsgränsen löper ut 14 dagar efter det att du, eller någon du har godkänt, får paketet i din besittning. Om din beställning levereras i en delad leverans, löper tidsgränsen från leveransdatumet för den sista delleveransen.

 

5.1.2.      Om du vill utnyttja din avbeställningsrätt måste du informera oss skriftligen. För detta kan du använda standardformuläret för avbeställning som bifogas din beställningsorder.

 

5.1.3.      Om du har valt leverans till ett utlämningsställe eller annan liknande självhämtningssleverans som leveransmetod och du inte hämtar din beställning inom på 14 dagar accepterar du att vi bedömer detta som en avbeställning från din sida och att vi därmed initierar återbetalning.

 

5.1.4.      Om din beställning returneras till oss utan ett meddelande accepterar du att vi bedömer detta som en avbeställning från din sida.

 

5.1.5.      TOP-TOY ansvarar inte för produkter som returneras till oss som inte har köpts från Webbsidan.

 

5.1.6.      Återbetalningsbelopp

5.1.6.1.              Vid avbeställning kommer du att bli återbetalad köpesumman för de produkter du returnerar med avdrag för eventuell värdeminskning på produkterna som orsakats av hantering därav, med undantag för sådan hantering som är nödvändig för att bestämma produktens art, kvalitet och funktion.

 

5.1.6.2.              Förutsatt att du returnerar produkterna med hjälp av vår returetikett betalar TOP-TOY kostnaderna för att returnera de normala varorna (porto/frakt). Om du inte använder returetiketten kommer du själv att bära kostnaden för att returnera produkterna.

 

5.1.6.3.              Vi äger innehålla återbetalningen tills vi har mottagit produkterna eller tills du har lämnat in dokumentation om att produkterna har returnerats, enlighet med vad som anses tillämpligt.

 

5.1.7.      Undantag från rätten till avbeställning

5.1.7.1.              Om du öppnar förpackningen till personliga vårdprodukter och andra liknande produkter som smink, tandborstar, tandkräm, bandage, schampo, tvål, hårspray och tatueringar förlorar du din rätt till avbeställning.

 

5.1.7.2.              Om du öppnar förpackningen till elektronikprodukter såsom ljud- och bildinspelningar, programvara, CD-skivor, filmer, spel, konsoler och liknande produkter, förlorar du din rätt till avbeställning.

 

5.2.  Returrätt

5.2.1.      Utöver den ovan nämnda rätten till avbeställning erbjuder TOP-TOY ytterligare 365 dagars returrätt, räknat från det datum då du mottog din Beställning. För att kunna använda denna returrätt och få återbetalning måste produkterna vara oanvända, i originalförpackning och i samma skick som vid den tidpunkt då du mottog Beställningen. Vidare måste du använda TOP-TOYS returformulär.

 

 

5.3.  Påkallande av Avbeställnings- och Returrätt

5.3.1.      Du kan använda din avbeställnings- och returrätt när du har mottagit din Beställning. Detta innebär att du inte kan avbeställa din Beställning från det att du trycker på knappen "betala" och mottar kvittot på e-post tills att du mottar din Beställning.

 

5.4.  Hur du avbeställer/returnerar

5.4.1.      Du kan returnera din Beställning i en av våra butiker eller genom att skicka tillbaka den via post.

 

5.4.2.      Om du returnerar din Beställning till en butik måste du ta med returformuläret som du mottog med din Beställning och orderbekräftelsen.

 

5.4.3.      När du returnerar din Beställning via post måste du använda ett returformulär som kan erhållas genom att kontakta vår kundservice.

 

5.4.4.      Retur steg för steg

Ø  Packetera produkten(erna) som ska returneras på ett korrekt sätt i en låda.

Ø  Avlägsna etiketten med vår adress och streckkod från returformuläret och fäst den på lådan

Ø  Fyll i returformuläret

Ø  Skicka med returformuläret i lådan

Ø  Returnera föremålen genom att returnera det till utlämningsstället

 

Ø  Returadress

BR – Drottninggatan 39, 111 51 Stockholm

 

5.4.5.      Information om återbetalning

5.4.5.1.              När vi har mottagit och administrerat din avbeställda/returnerade Beställning kommer du att få tillämplig återbetalning. Vi strävar efter att hantera en återbetalning inom 3 dagar efter mottagandet av din returnerade Beställning, men hanteringen av återbetalning kan ta ytterligare 5-10 arbetsdagar. Hanteringstiden beror på din bank- eller kortutgivare.

5.4.5.2.              Om du har förnyat ditt kreditkort sedan du gjorde Beställningen, vänligen kontakta vår kundservice innan du returnerar produkterna.

 

6.      Personuppgifter

6.1.  När du lägger din Beställning samlar och hanterar vi dina personuppgifter, vilket beroende på situation innefattar ditt namn, adress, e-post, telefonnummer, partiella betalningsuppgifter, IP-adress, orderhistorik, inköpshistorik, returer och krav, (gemensamt "Uppgifter").

 

6.2.  Syftet med att samla dina Uppgifter är att underlätta din Beställning och vår tjänst såsom den beskrivs häri samt att uppfylla de lagstadgade kraven, t.ex. lagstadgade reklamations- och redovisningsskyldigheter.

 

6.3.  Vid denna hantering är TOP-TOY personuppgiftshanterare. TOP-TOY kan godkänna och instruera tredjepartshanterare av personuppgifter och andra TOP-TOY-koncernföretag att hantera Uppgifterna på våra vägnar för att underlätta det syfte som beskrivs i denna bestämmelse. Vi kommer alltid att se till att sådana uppgiftshanterare har fastställt tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att förhindra att Uppgifter hanteras i strid med tillämplig lag. Om en tredje part är etablerad i ett osäkert tredje land kommer vi att se till att lämpliga skyddsåtgärder har upprättats för att skydda Uppgifterna innan vi tillåter en part att hantera Uppgifterna.

 

6.4.  Dina uppgifter hålls konfidentiella av TOP-TOY och dess auktoriserade tredje parter. Vi kommer inte att röja Uppgifterna till andra tredje parter utan godkännande från dig eller vid skyldighet att göra det enligt lag.

 

6.5.  Vi kommer att spara Uppgifterna så länge som det är nödvändigt för ovan nämnda ändamål.

 

6.6.  Du har alltid rätt att begära att bli informerad om omfattningen av personuppgifter som vi har lagrat om dig. En serviceavgift kommer att tillkomma för mer än två förfrågningar per år. Vidare har du rätt att få Uppgifter rättade och/eller raderade eller begränsade i den utsträckning som reglerats i lag. Du har också rätt att invända mot hanteringen samt rätten till överföring av uppgifter.

 

6.7.  Du kan när som helst återkalla ditt samtycke. En sådan återkallelse påverkar inte lagenligheten av hanteringen med hänsyn till samtycket som lämnats innan återkallelsen.

 

6.8.  För utnyttjande av någon av dina rättigheter, vänligen kontakta vår kundservice.

 

6.9.  Du har rätt att lämna in ett klagomål avseende vår hantering av dina Uppgifter hos en tillsynsmyndighet. I Sverige kan du kontakta Datainspektionen.

 

7.      Tvistlösning

7.1.  Du kan framställa ett klagomål mot en produkt eller tjänst som köpts från oss genom att skicka ett klagomål till Konsumentverket genom att skicka ditt klagomål till Box 48, 651 02 Karlstad eller via e-post till konsumentverket@konsumentverket.se.

 

Vi använder cookies Acceptera Läs mer